dinsdag 26 mei 2009

Zon in Sarria!

Vanmorgen op tijd opgestaan en weer een bijzondere ontmoeting gehad bij het ontbijt! Een Yank, maar dan wel een bijzondere. Hij is schrijver; zijn 1e boek: Mississippi Sissy - jawel u raadt het al! Een schat van een man: 53 jaar en verblijft uitsluitend in hotels en het liefst de luxe hotels. Nu ben ik die nog niet tegengekomen, maar hij beweert dat hij in Sarria een hotel met Spa heeft! Nou, volgens ingewijden hier bestaat die niet in Sarria, dus ik vrees dat het afzien wordt voor hem als hij vanmiddag aankomt. Ook hij neemt zijn tijd en zegt zelf dat hij het type is dat over mieren heen stapt en niet op de mieren stapt die hij tegen komt. Hij vertelt dat hij foto´s heeft gemaakt van slakken: me too! Grappig. Ben benieuwd of ik hem nog zie. Ik dacht dat het een goed idee zou zijn als ik een goed hotel zou hebben in Sarria dus had Alfonso IV geboekt. Mij te modern van buiten, maar toch maar naar binnen. Staan er twee Pelgrims (Engelse mannen) bij de balie van, ik schat, ruim 60 die allebei een kamer boeken. Ik ben dus niet de enige die af en toe in bad wil! De prijzen voor kamers liggen hier overigens een stuk lager dan in NL.
Het plan is hier 2 dagen te blijven, want anders ben ik te vroeg in Santiago. Wil wel Joost ontmoeten voor de Kathedraal als ik daar aankom, dus dan MOET ik het nu rustiger aan doen. Prima voor mijn rechterknie, die het beter doet sinds ik vanmorgen bij de Farmacia een knieband heb gekocht. Oh ja, de apotheker zelf was helemaal bezorgd en kwam ´helpen´, maar de stinkerd wilde alleen maar bij het afscheid een ferme hug mét 4 zoenen. Okee dan maar! Hij blij hahahaha. Heb heerlijk gezongen vandaag, want door de regen heb ik niet de route door het bos genomen, is niet te doen met al die modder, maar ben ik langs de weg gelopen. Dan kun je heerlijk galmen - valt niet op! Ik zag Sarria liggen mét de zon er al op en nu, inderdaad, is er zon buiten! Geweldig!! Ben heel blij. Ga nu eens de omgeving verkennen. Oh...voor ik het vergeet: morgenochtend om 09.00 uur ga ik Engels les geven op de middelbare school hier in Sarria.... Morgen dus meer over hoe dat is geweest en hoe dat zo is gekomen. XXX