woensdag 27 mei 2009

Heerlijke avond in Sarria!

Wat een luxe! Een heus bad en vervolgens heeeeeeeeerlijk gegeten in het restaurant! En ja hoor, de Yank zat er ook. Bleek dat zijn hotel dus niet in Sarria was maar 5 km. van de Camino, dus hij zit hier nu ook. Hij heeft heimwee dus wil nu graag naar Santiago en dan door naar huis. Hij mist de ´luxery´. Begrijp ik niet helemaal want hij heeft uitsluitend in luxe hotels geslapen die, zo vertelde hij, vooraf allemaal waren gereserveerd. Dit werpt een ander licht op zijn verhaal dat hij het zo rustig aan doet elke dag. Hij begreep niet waarom mensen zo snel naar hun volgende bestemming wilden, ´alleen om een slaapplek te regelen´! Ja, zo kan ik het ook!! Dit was namelijk wel mijn dilemma elke keer. Om vrij te zijn neem je dus het risico dat je geen slaapplek hebt in het volgende gehucht.... en ja, dat risico moet je wel durven nemen.
Ik heb genoten van het verse brood, de lekkere eerpsen en het heeerlijke stuk vlees! Oh ja en het was het Pelgrimsmenu, dus ik heb echt niet gek gedaan. Begon met asperges, daarna vlees en voor toe een stuk Viënetta-ijs! Dit alles voor 13 euro. Kopje koffie toe en ik voelde mij vreselijk verwend! Kan me al verheugen op het eten vanavond.
Heb weer, als gebruikelijk, mijn handwas gedaan in de wasbak. Werkt prima. Met al die speciale wandelkleren droogt alles in no time. Ideaal.
Pas rond 22.50 uur de mand in gegaan. Oh ja, dat was ook nog grappig - nou ja, eigenlijk niet: ik doe het licht uit en vervolgens zie ik aan het plafond én reflecterend in de spiegel en fel groen lampje elke 10 seconden flitsen.... rookalarm. NEEEEEEEEEEEEEEEE! Ik rook niet en wil nu echt meuren dus dit moet stoppen. Het plafond is te hoog om de batterij er uit te halen, dus over op plan B.
Heb nog sporterstape bij me, dus licht weer aan, tape gevonden en toen, al springend op het bed geprobeerd er op te plakken. Lukte niet: het plafond is écht hoog!
Over op plan C: met 1 wandelstok en aan de punt het tape geprobeerd er op te plakken.
Lukt niet.
Nu heel gemotiveerd over op plan D: wandelstok 1 met tape op de punt en met wandelstok 2 voorzichtig vastplakken. HET WERKT! Dit nog 2x herhaald, want het lichtje is zo vreselijk fel dat het er doorheen komt. Pffffff. Ik val in slaap!