zondag 12 april 2009

De Helenaheuvel!

De Zevenheuvelenweg wil ik graag een keer lopen voordat ik vertrek, maar moet nog even wachten. Vanmorgen was de Helenaheuvel aan de beurt. Sinds begin deze week loop ik met volle rugzak en stokken. Vandaag voor het eerst alleen met t-shirt korte mouw aan omdat het zo lekker was! Gevolg was dat mijn bovenarmen lekker langs de banden schuurden. Dit zal in Spanje zeker vaker voor gaan komen, dus daar wil ik even hoesjes omheen maken die lekker zacht zijn. Ook zal ik iets moeten verzinnen om de stokken gemakkelijk kwijt te kunnen. Die wil ik alleen op zand/grasgrond gebruiken, maar ik kan mij voorstellen dat de ondergrond afwisselt, dus dan wil ik ze binnen handbereik kunnen weghangen... snap je? Ik zal binnenkort een foto maken van de rugzak met stokken. Ze zijn gelukkig wel opvouwbaar.
An had een goede tip om watjes onder mijn tenen te stoppen ipv dat irritante hulpstuk... dus direkt in de praktijk gebracht.
Het zit in elk geval een stuk zachter, maar of het op de lange termijn ook helpt kan ik nog niet zeggen.
Vanmorgen ben ik heel wat heuvels op en af gegaan, maar na 1,5 uur stevig doorwandelen vond ik het genoeg.
Mijn planning is om deze week iedere dag ca. 1,5 tot 2 uur te lopen en te bezien hoe mijn lijf daar op reageert.
Morgen over vier weken vertrek ik :) het vertrek komt dichterbij!