vrijdag 27 februari 2009

Nieuwe schoenen zoeken!

Donderdag naar de Zwerfkei-winkel in Woerden geweest. Wat een geweldige zaak is dat! Werkelijk álles op reisgebied is te koop en ze hebben uitstekend opgeleid personeel. Wat een feest om in zo'n winkel rond te neuzen. Het ging in eerste instantie natuurlijk om de schoenen, dus direkt daar op af. Na het passen van diverse modellen eindelijk een schoen gevonden die geen pijn deed, tenminste, niet toen ik daar was. Je krijgt ruim de tijd om de schoenen thuis in te lopen, zodat je ze bij eventuele problemen toch nog retour kunt brengen.
Voor de zekerheid heb ik deze mededeling serieus genomen dus ik ben niet direkt de straat opgegaan om in te gaan lopen. Tot mijn grote schrik bleek 's avonds al dat mijn hallux niet blij was.... een rode knokkel bevestigde mijn gevoel toen ik ze uitdeed. Dit was echt een enorme tegenvaller, om het netjes te zeggen! Ik kan toch moeilijk op mijn sokken over 1500 mtr bergen heen komen, en ook niet op slippers of iets dergelijks. Fietsen vind ik ook geen optie, dus hoe moest dit nou!
Vrijdag zijn Joost en ik samen terug gegaan.... en wederom door een uitstekende verkoopster geholpen die heel rustig bleef en uiteindelijk met een paar aankwam dat ..... ik blijf nog even voorzichtig, goed aanvoelt!
Jammer genoeg bleek bij de kassa dat er onder de rechterzool een luchtbel zat (jawel!) die mee kraakt als je loopt. Niet fijn dus. In de computer gedoken en nee hoor, helaas geen paar meer op het filiaal. AARRGGHH
de moed zonk in mijn gympen terwijl de man ging kijken of er nog een paar in Zwitserland waren. Gelukkig kwam hij terug met de mededeling dat dit paar daar op mij staat te wachten. Nu moeten ze nog worden opgestuurd dus ik hoop dat ze volgende week hier aankomen. Dan begint het proces opnieuw. Eerst binnen inlopen en dan maar vertrouwen dat dit paar mij naar Santiago gaat brengen....:)