woensdag 20 mei 2009

GOEDEMORGEN!

Ach ach ach, de Camino is wel heel bijzonder hoor! Gisteren heb ik 17,5 km. in het zonnetje lopen genieten. Om 8.30 uur was het nog 9 graden, maar rond de middag 26 graden. De hele dag mouwloos rondgelopen - wel ingesmeerd, maar toch een ietsiepietsie verbrand op de linker schouder. Tuurlijk daar, want je loopt naar het westen, dus hebt altijd de zon of achter je of links naast je.
De Camino liep dwars door de wijnvelden heen. Te gek! Heuvelachtig met in de verte overal bergen, dus ik neem aan dat dit een enorm dal is waar ik nu loop. Kwam gisteren 2 Renaultjes 4 tegen... grappig ze hier te zien: kijk tóch eventjes wie er in zit..... je weet het niet!?!
In een cafeetje onderweg een bijzonder echtpaar ontmoet. Hij vertelde dat hij (USA) in de jaren 60 haar (Puerto Rico) had ontmoet maar dat een relatie door hun ouders werd verboden. 33 jaar later kwamen ze elkaar weer tegen en werden weer verliefd...zijn nu 10 jaar getrouwd! Dat was memories en spoorloos in 1 en het was niet eens maandag!
In Caca....nog wat liep ik langs een heel bijzonder hotel: mooie oude binnenplaats - veel hout en een geweldige sfeer. Daar heb ik een kamer genomen: heeft zelfs een balkonnetje!
Je raadt het nooit, maar toen ik aan tafel zat zag ik opeens de Duitse zusjes met hun hond, die ik de eerste avond had ontmoet! Ik dacht dat zij allang in Santiago zouden zijn. Het was zo leuk om hen weer te zien. We hebben de avond samen doorgebracht op de binnenplaats en Pebbles - de herder - heeft mijn eten opgegeten. Mocht, want ik had weinig honger na de salade.
Zij logeerden bij een oom van de Spaanse jongen die met hen samen reist. Susanne, de oudste van 22 jr. is nog steeds verliefd op hem. Heerlijk om te zien.
Je gelooft het niet, maar toen ik hun foto´s bekeek zag ik, op de enige foto die zij hadden van het Cruz de Ferro, mijn-jullie stenen!!!!! De Spaanse jongen zei direkt: well, that´s the Camino! Het moest zo zijn.
Goed lieverds, ik heb nog een paar minuten zie ik op het scherm, dus kan maar beter nu afsluiten, voordat ik alles weer moet typen....
Ga nu weer op stap - het weer is wederom stralend dus dat wordt genieten! Zodra ik kan horen jullie weer van mij.