donderdag 9 april 2009

en weer langs de podologe....

Na een heerlijke wandeling vanmorgen toch weer een kleine tegenslag. Dit had ik al een paar keer eerder gehad, maar had het idee dat het wel gewoon over zou gaan, nl twee tenen van, wederom, de rechtervoet gaan na ca. 1,5 uur irritant pijn doen. Als ik dan stop - rugzak af, schoen uit, sok uit - en ze ernstig toespreek en er even over wrijf, gaat het wel weer. Nu blijkt dat dit te maken heeft met zenuwen die klem komen te zitten door de wrijving van de middenvoetsbeetjes (of zoiets). Volgens de podologe zal dat steeds vaker voorkomen als je er niets aan doet. Afijn - ze heeft terplekke weer een schitterend hulpstuk vervaardigd dat de drie tenen bij elkaar houdt. Morgen gaan we (mijn tenen en ik) het testen tijdens het wandelen. Vanavond moet het nog even uitharden. Wat een mens allemaal niet kan mankeren (!), maar ik mag niet klagen want ik kan tenminste nog lopen.