donderdag 22 januari 2009

Hagel......en wandelen

Vandaag was het niet ideaal wandelweer: hagel en wind. Ondanks dat de wandelschoenen aan en weer op stap. Het is grappig om Doorn eens vanuit de benenwagen te onderzoeken - er zijn erg veel rustige en mooie plekjes hier!
Gistermiddag kreeg ik van een abonnee spontaan het boek van de Duitser, Hape Kerkeling - "ik ben er even niet" mee. Shirley Mc.Laine heb ik uit, Paulo Coelho net in begonnen, maar dit boek MOEST ik gewoon lezen.... Rond 21.00 uur was het uit.
Joost vroeg geïnteresseerd hoe het was en ik merkte dat ik het antwoord niet zo snel kon vinden. Waar Shirley en Paulo vooral spiritueel verhalen, komt deze man met de rauwe werkelijkheid naar voren die er niet om liegt.
Hij beschrijft dus wel de blaren, bloed, zweet, tranen, angsten en gevaren van de reis.... ja en hoe vind ik dat om te lezen. Mijn conclusie is dat het zijn verhaal is en dat ik straks het mijne zal hebben. Ze zullen op een aantal punten wel overeenkomen en het is goed om een gewaarschuwd mens te zijn, maar verder dan dat ga ik niet. Geen reden om bang te worden ("wat je gelooft is waar" zei mijn Happiness kalender van Anne vorige week, dus daar houd ik mij gewoon aan). Ik blijf erbij dat ik gezond en wel, zónder blaren de tocht zal uitlopen. Hoor ik iemand denken: die is eigenwijs? Klopt!