donderdag 4 juni 2009

Uiteindelijk.... komt alles goed!

Onderweg nu al meerdere mensen gesproken die de Camino al eerder hadden gelopen en ze zeiden dat de Camino hen had gegeven wat ze nodig hadden. Ik begreep dat niet zo goed, tot gisteren. Toen alle hotelletjes vol waren en ik toch opeens werd opgehaald om naar een gezellig kamertje te worden gebracht én gisteravond, toen ik er achter kwam dat het helemaal niet nodig is om direkt door te reizen naar Santiago!! Probleem dus opgelost. De lieve Mw. van het pension heeft voor vannacht een Casa Rural voor mij geboekt in Xan Xordo en morgen in Monte de Goso - dus dan is het nog maar 5 km. lopen op zaterdag. Maar hij komt pas om 17.00 uur aan op het vliegveld, dus misschien ga ik dan maar al prostrerend, alhoewel dat met rugzak op wat lastig wordt en ze dat hier niet gewend zijn. Ik zal wel zien!
De weersverwachting voor vandaag was niet best, maar het was alleen bewolkt. Prima wandelweer! Nu zou er morgen veeeeel regen komen. Ik zal het wel zien. Tot nu toe is de Camino mij wat dat betreft ook zeer goed gezind geweest.
Gisteravond trof ik een Zweed in mijn pensionnetje die vertelde dat Santiago in de regen het mooist is. Ik kijk net naar buiten: HET REGENT!!!!!! Grappig!!
De wandeling vandaag ging door eucalyptus bossen. Zoveel heb ik er nog nooit bij elkaar gezien. Daarna door een prachtig veld met varens - ook ongelooflijk veel. Vreemd genoeg heb ik de eerste 2 uur geen enkele Pelgrim gezien. Ik vond het niet erg. Pas na die 2 uur kwam ik er eentje tegen die mij tegemoet liep; een man met hond die vanaf Santiago op zijn terugweg naar huis was! Kijk, dat zijn de échte bikkels!! Voor hen zijn er blauwe pijlen die aan hun uiteinde een krul hebben. Waarom dat is is mij onbekend, maar who cares!
De casa rural waar ik nu zit is op zich prima, ware het niet dat hij 1 km. van de Camino af ligt en dat er verder helemaal niets te doen is. D.w.z. er is geen bar, geen restaurant, geen gezellige tuin of wat dan ook. Vandaar dat ik eerst naar het restaurantje langs de weg ben gegaan waar ik, na de foto, nog eens een bord met eerpsen én 3 soorten gebakken vis kreeg!!!!!! Gestoord gewoon - veel en veel en veel te veel. Echt hoor, ik groei hier dicht. Het is tijd om naar huis te komen...
Afijn, toen was het nog maar 16.30 uur en wat nu te doen. Dus via de weg naar Lavacolla teruggelopen - ca. 1,5 km. Wat yoghurtjes ingeslagen én een cola light voor de avond. Toen ik informeerde of er ergens internet was was het antwoordÑ ja hoor, dat is maar 2 km. verderop (lees, heuvel op!) Ach, waarom niet - heb toch verder geen afspraken voor vandaag. Dus hier zit ik nu in hotel pak´m beet - blijken er genoeg hotelletjes langs de weg te zijn die ze niet in de boekjes van de Pelgrims vermelden! Jammer, anders was ik zeker hier, bij het dorpje gaan zitten.
Maar goed, het regent nu, dus voorlopig blijf ik hier!!