dinsdag 12 mei 2009

Veilig op mijn eerste wandeldag aangekomen....

in Villadangos del Páramo (je weet wel..).
Ik weet niet waar te beginnen om te vertellen wat ik allemaal meemaak; de totaal andere wereld waar ik nu in zit.
Na Madrid (overstap) aangekomen in Léon - vriendelijke kleine stad met schitterende kathedraal. Dat wil zeggen dat ik de gebrandschilderde ramen schitterend vind, maar verder geen tranen in mijn ogen krijg.
Het was bewolkt met zelfs af en toe een donderslag in de verte.
Even door de stad gelopen - heuvelachtig - en mijn allereerste stempel gehaald bij de refugio van de nonnen. De beheerder vertelde dat er met name veel Duitsers, Fransen en Canadezen op de Camino lopen. Hij had de avond ervoor 110 man te slapen gehad.... Toen ik even in de kamer naast zijn bureautje keek zag ik de eerste slaapkamer - echt stampvol gezet met stapelbedden en vol met rugzakken etc. Ahum, dat is dus een refugio.
De avond heb ik doorgebracht op mijn heerlijk slaapkamer (hotel) met stokbrood, boter (met de plastic schoenlepel gesneden) en zalm op de ene en verse aardbeitjes op de andere helft. Daarnaast nog een halve liter water en een bakje yoghurt - voldoende om de nacht mee door te komen.
Rond half 10 was ik op en ben ik heerlijk gaan slapen.
Ik heb zelfs nog even DWDD gekeken op BVN! Wie had dat gedacht.
Rond half 5 en half 6 werd ik wakker, maar om 7 uur uiteindelijk opgestaan.
Aangezien mijn horoscoop de maagd vertegenwoordigt, leek het mij logisch om vandaag vanuit La Virgen del Camino te starten. Okee, ook omdat het anders misschien een te grote aanslag op mijn lijf zou zijn als ik direkt vol gas van start zou gaan.
Dus... rekening gehouden met eventuele overnachtingsplekken was La Virgen de meest logische keuze. Het weer is okee - zolang het niet regent is er niets aan de hand, maar een tukje in de wei is er met dit weer nog niet bij!
Tijdens het lopen kreeg ik een beetje last van mijn linker kuit (voel hem nu al niet meer-zal wel goed zijn) van het stijgen en dalen en wat irritatie onder mijn rechtertenen. Heb in een restaurantje onderweg ernstig gezocht naar de ´rolletjes´ van AJ maar niet kunnen vinden. Ga ik zo eens even goed zoeken!
Vannacht kies ik weer voor een hotel. Ben nog niet zo afgemat dat ik overal kan slapen denk ik en daarbij, ik moet ook leren om lief te zijn voor mijzelf... toch?