zaterdag 16 mei 2009

NIET LACHEN!!!!

maar..... ik ben blij dat ik een bed heb voor de nacht. Trouwens, het is bed nr. 20 geloof ik en ik slaap onder! Jawel, het gaat gebeuren.
Heb net voor 19 man tomatensalade gesneden samen met een Zd-Afrikaanse jongen. Heel gezellig. Vervolgens braaf naar de mis geweest. Met wel 5 vrouwelijke dorpsgenoten en een handjevol Pelgrims. Gelukkig ben ik de enige Nederlandse in het dorp! De mis duurde ca. 20 minuten, inclusief het avondmaal! Vervolgens terug naar de Refugio van de Kerk terug, waar we begonnen met ons voor te stellen en het land van herkomst te noemen. Toen kregen we het Onze Vader uitgereikt in verschillende talen en aangezien ik de enige NL talige ben, heb ik de Engelse versie voorgedragen. Was heel bijzonder. De beheerder is een Italiaan - soort Manuel - met zijn vrouw die vandaag begonnen zijn voor 15 dagen. Het is hard werken hoor: koken, schoonmaken etc. Nu heb ik wel het probleem dat ik geen lakenzak en slaapzak meer heb: die zitten op de bus naar Santiago. Wel 2 dekens gekregen (en 1 alvast gejat want het is heel koud in de nacht) en net gezien dat het laken van een soort plastic is.... ajakkieeeee! Maar, ik moet zeggen - het sfeertje is bijzonder! Zat aan tafel met 3 echt leuke Duitsers en 3 Spanjolen. Was erg gezellig.
Goed lieve allemaal - morgen horen jullie hoe ik heb geslapen (kleren aan vrees ik!) en óf ik heb geslapen... hahahaha, ik hoor jullie lachen! Tot morgen!!! XXX