maandag 30 maart 2009

Retourtje Leersum

Voor het eerst met volledige bepakking naar Leersum en terug. Het begon te hagelen, maar ook dat moest ik volgens Iet een keer oefenen, dus in het bushokje heb ik mijn regenhoes over de rugzak getrokken en ben vrolijk verder gelopen.
Ook de wandelstokken voor het eerst uitgeprobeerd. Die vind ik niet ideaal op asfalt vanwege het kabaal dat ze maken met de ijzeren punten. Ook kon ik ze niet goed kwijt toen het begon te regenen, dus daar moet ik nog iets op verzinnen.
Het gewicht van de rugzak viel mij erg mee. Ik vermoed dat ik rond de 7 kilo rugzak met inhoud mee heb getorst en dat ik straks met 8 kilo op stap ga. Dat is gevoelsmatig mijn maximum. We zullen zien of ik dat red.
Vervelend genoeg merk ik dat mijn hallux wel pijn gaat doen na het wandelen. Misschien omdat ik geen steun meer heb zodra mijn schoenen uit gaan. Ik moet de podologe dus nog wel een keer bezoeken.
Zaterdag heb ik nog een uurtje heerlijk rustig gewandeld in de bossen bij Joppe (vlakbij Zutphen) voor de verjaardag van Arianne, met haar verjaarsgasten.